Blog

Balázs-Hegedűs József

Menu Close

Miért használok Firefoxot (még mindig)?

Az internet nemrég „ünnepelte” 50. születésnapját. 1969 október 29-én sikerült először üzenetet átvinni az ARPANET két – egymástól 500 kilométerre található – számítógépe között.

Hosszú kitérő lesz, de ígérem eljutok a címben feltett kérdés megválaszolásáig.

Tovább

Domborzati térkép 3D-ben

Készítettem Blenderben a maperitive.net segítségével (azaz valós geo adatok felhasználásával) egy 3D domborzati térképet a szülővárosomról, Csíkszeredáról és környékéről:

Ha időm engedi, írok majd egy részletesebb tutorialt a folyamatról. De addig is, egy rövid listában összeszedtem a szükséges lépéseket, eszközöket:

  1. A maperitive oldaláról letöltjük és telepítjük az alkalmazást.
  2. Ha még nincs meg, akkor telepítjük a Blendert.
  3. A legtöbb esetben a maperitive nem tudja automatikusan letölteni a kívánt régió szükséges adatait (ez esetben SRTM, Elevetaion Data), ezért manuálisan kell ezt megtennünk. Több forrás is rendelkezésre áll, a legkönnyebb innen, csak ráklikkelünk arra a régióra. De a földrajzi koordináták ismeretében innen is megtehetjük.
  4. A letöltött fájlt kicsomagoljuk és a .hgt kiterjesztésű fájlt bemásoljuk a Maperitive/Cache/Rasters/SRTM3 mappájába.
  5. Maperitive-ben kijelöljük a kívánt régiót: jobb klikk / Place Geometry Bounds Here
  6. Majd legeneráljuk a textúrát, illetve a különböző szintek megállapításához egy fekete-fehér verziót is. Minderről részletes angol nyelvű leírás itt található.
  7. A legenerált térképet kiexportáljuk például az export-bitmap dpi=300 parancs segítségével. Részletek itt.
  8. A legenerált színes képet Blenderben, mint textúrát alkalmazzuk, a fekete-fehéret a Displacement segítségével a szintek kialakításához használjuk.

 

Worth Sharing 3.

The Rework Podcast

https://rework.fm/

Product People Podcast

https://www.productpeople.tv/

GUI Inspiration

https://guidebookgallery.org/icons

Szabadúszásom 10 éve (II. rész)

Első rész

Szabadúszóként lényegében három módon tudunk pénzt keresni:

  1. Projektről-projektre dolgozunk.
  2. Kialakítunk valamilyen „passzív” bevételi forrást.
  3. Szerződésben állunk egy nagyobb megrendelővel (pl. ügynökséggel), akivel hosszútávon együttműködünk (távmunka).

Tovább

Worth Sharing 2.

Tovább

Szabadúszásom 10 éve (I. rész)

 

A Freelancer kifejezésre először egy 2000-ben megjelent, azonos nevű számítógépes játék révén figyeltem fel. Nagyon megfogott ez a világ, amelyben egy szabadúszó űrhajós szerepébe bújhattunk és a világűrt járva kereskedhettünk, illetve megküzdhettünk a ránk támadó ellenséggel.

Tovább

Worth Sharing 1.

Blender Beginner Tutorial Ismertető 2.

Az előző bejegyzésemben a Blender Beginner Tutorial első öt részét követtem végig, illetve mutattam itt be röviden.

Azóta sikerült befejezni a teljes sorozatot, ezt fogom az alábbiakban röviden összefoglalni.

Tovább

Blender Beginner Tutorial Ismertető

Elkezdtem egy 9 részes (kb. 4 órás) tutoriált YouTube-on, és meglepően hasznosnak bizonyult. Az oktatója évek óta dolgozik Blenderben, ezért minden egyes technika, amiről beszél, sok évnyi tapasztalatból lett „lepárolva”.

Tovább

Folytatás

Két évvel ezelőtt indítottam útjára ezt a blogot többek között azzal a szándékkal, hogy dokumentáljam a Blender 3d programmal való ismerkedésem folyamatát. Sajnos ez az ambíció – számos okból kifolyólag – háttérbe szorult, de most folytatom ott, ahol abbahagytam.

Tovább

© 2021 Blog. All rights reserved.

Theme by Anders Norén.